środa, 30 lipca 2014

Kreatywna nauka polskiego w wakacje !!! SZTUKA #8

Mam poprawkę z polskiego i ogrom zagadnień do pokonania...
Znalazłem sposób na przyswojenie kawałka materiału 



Antyk:
Filozofia grecka
Scharakteryzuj poglądy: Platona | Sokratesa | Arystotelesa

Zacząłem robić z notatek krótkie piosenki  &_&



Platon o rzeczywistości:

Marna kopia ideału
Świat możemy ujrzeć
Tylko dzięki rozumowi
Miasta powinny być rządzone
Przez filozofów
Społeczeństwo - hierarchiczne
I uporządkowane

Red Lips feat. Platon - Zanim odejdziesz (+/- pierwsza zwrotka)



Sokrates ciągle pytał: Jak dobrze żyć? 

Dobro równa się mądrości
Zapoczątkował Etykę
To co dobre rośnie z mądrości
To jego najważniejsza myśl
Piękno dobro no i prawda
Zło pochodzi z niewiedzy

Mariah Carey & Sokrates - All i Want For Christmas (pierwsza zwrotka - ta szybsza)



Arystoteles rzekł:

Rzeczywistość jest realna lecz można ją zgłębić
Tylko dzięki doświadczeniu i rozumowi swemu
Szczęście polega na życiu i rozumowaniu 
Oraz ciągłym dążeniu do doskonałości
"Złoty Środek"

Marika and Arystoteles - Moje Serce (pierwsza linijka na melodie refrenu, reszta 1 zwrotka)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zwykła rozmowa

Pamiętam jak będąc dzieckiem (czyt. okres przedszkole-początek podstawówki) wystarczyło kilka słów i już kogoś znałem, nie wahałem się mu za...