sobota, 2 lutego 2013

Weekend - Od prostoty do popularności

Grupa "weekend" w 2012 zyskała popularność dzięki piosence "ona tańczy dla mnie". Najbardziej mnie szokuje to, że znajduje się w TOP100 Youtube. Kiedy usłyszałem ją po raz pierwszy, nie mogłem pojąć jakie ta piosenka ma przesłanie. Po kolejnym przesłuchaniu doszedłem do wniosku, że nie ma żadnego. Podobne "hity", które mogą podać sobie rękę to "Ai Se Eu Te Pego" Michel'a Teló, czy choćby "Cztery osiemnastki" które jakby ktoś nie wiedział są o 18-sto calowych felgach. Od dawna wiadomo, że im bardziej piosenka jest prosta, tym jest większa szansa na zyskanie popularności - tutaj chciałbym przytoczyć "gitchi gitchi goo" z serialu aniomowanego "Fineasz i Ferb", która idealnie obrazuje jak prostota tekstu i melodii oddziałuje na popularność.




A Wy co o tym sądzicie ?

1 komentarz:

  1. taa, dopiero co usłyszałam jedną z piosenek Staszczyka w radio- tekst prosty i banalny, powtarza się przez całą piosenkę. Ja nazywam takie mózgożernymi, bo łatwo się je zapamiętuje. Melodia też często jest prostacka i ludzie ekscytują się tymi piosenkami, że są takie fajne i ciekawe.
    Tematów do pisania masz całą górę- czy to o katolicyzmie, o nietolerancji wśród polaków, o tym czym jest patriotyzm, o postawie dzisiejszej młodzieży, o malujących i kreujących się na dorosłe kilkunastoletnich dziewczynach, o subkulturach, czy o tym co się najchętniej ogląda na YT, możesz wyrazić swoją opinię o polskich vlogerach, no, pomysłów jest sporo ;)
    Pozdrawiam
    Aldona z http://photo-vide.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zwykła rozmowa

Pamiętam jak będąc dzieckiem (czyt. okres przedszkole-początek podstawówki) wystarczyło kilka słów i już kogoś znałem, nie wahałem się mu za...